Plan pracy przedszkola
PRZEDSZKOLE NIEPUBLICZNE SŁONECZNY DOMEK
o profilu angielskim
03 – 287 Warszawa, ul. Skarbka z Gór 45c
Zadania szczegółowe
PODRÓŻ PO EUROPIE – POZNAJEMY WYBRANE KRAJE UNII EUROPEJSKIEJ
I . ZADANIA NAUCZYCIELI
Zadania i sposoby realizacji |
Osoby odpowiedzialne | Termin realizacji |
1 Zapoznanie się literaturą dotyczącą informacji o wybranych krajach, poszukiwanie artykułów w czasopismach pedagogicznych ułatwiających organizowanie i planowanie pracy z dziećmi dotyczącej poznawania krajów Unii Europejskiej.
2 Opracowanie wykazu literatury pomocnej w realizacji tematu „Poznajemy kraje Unii Europejskiej”.
3 Przygotowanie jednego scenariusza zajęć dotyczącego poszczególnego kraju UE.
4 Udział nauczycieli w różnych formach doskonalenia zawodowego, min. kursach, warsztatach i zajęciach otwartych.
5 Zakupienie nowych pozycji książkowych do biblioteki przedszkolnej z zakresu edukacji europejskiej, zapoznanie z nimi nauczycieli.
6 Zakup pomocy dydaktycznych dotyczących UE (plansze tematyczne, gry)
|
wszystkie nauczycielki
nauczycielki grup starszych
wszystkie nauczycielki
wszystkie nauczycielki
dyrektor i nauczycielki
dyrektor i nauczycielki
|
w ciągu roku szkolnego
IX-X 2014
IX-X 2014
w ciągu roku szk.
w ciągu roku szk.
w ciągu roku szk. |
II. DOSKONALENIE WARSZTATU PRACY
Zadania i sposoby realizacji |
Osoby odpowiedzialne | Termin realizacji |
1. Poszukiwanie nowych i ciekawych metod i form pracy z dziećmi przybliżających im wiedzę na temat krajów UE.
2. Organizowanie kącików w każdej grupie pod hasłem „Kraje Unii Europejskiej”. Kompletowanie ilustracji, zdjęć i informacji związanych z wybranym krajem (flaga, sławni ludzie, zabytki, ciekawe miejsca)
3. Wzajemna pomoc koleżeńska – wymiana pomocy dydaktycznych, literatury fachowej, doświadczeń, ciekawych pomysłów oraz scenariuszy zajęć.
4. Prowadzenie zajęć koleżeńskich na temat „ Podróż po Europie – poznajemy wybrane kraje UE”.
5. Prowadzenie wystawy dla rodziców, eksponującej prace plastyczne dzieci, ze szczególnym uwzględnieniem tematyki z zakresu edukacji europejskiej.
6. Uwzględnianie w planach miesięcznych tematyki z zakresu poznawania krajów UE. |
wszystkie nauczycielki
wszystkie nauczycielki
wszystkie nauczycielki
wszystkie nauczycielki
wszystkie nauczycielki
wszystkie nauczycielki |
cały rok szkolny
w ciągu roku szkolnego
cały rok szkolny
w ciągu roku szkolnego
w ciągu roku szkolnego
w ciągu roku szkolnego
|
III. PRACA Z WYCHOWANKIEM
Zadania i sposoby realizacji |
Osoby odpowiedzialne | Termin realizacji |
1. Zapoznawanie dzieci z krajami Unii Europejskiej (Francja, Włochy, Niemcy, Grecja i inne): – poznanie flagi Unii Europejskiej, waluty i hymnu, – poznanie położenia geograficznego w Europie państw członkowskich UE, stolica, flaga, – poznanie zwyczajów, charakterystycznych potraw, zabytków, – poznanie sławnych ludzi, ciekawych miejsc, – poznanie podstawowych zwrotów w danym języku.
2. Przeprowadzenie cyklu dni europejskich pod hasłem „Podróż po Europie”. Organizowanie w przedszkolu raz w miesiącu dnia wybranego kraju, np. dzień włoski.
3. Przygotowanie z dziećmi albumu o krajach Unii Europejskiej.
4. Udział dzieci w przedstawieniach teatralnych dotyczących realizowanej tematyki.
5. Zorganizowanie konkursu plastycznego wśród dzieci i rodziców pt. „Podróż po Europie” (technika dowolna, plakat, fotografia, forma przestrzenna)
6. Zorganizowanie turnieju wiedzy o krajach Unii Europejskiej – zabawa zorganizowana w grupach starszych w celu utrwalenia zdobytej wiedzy.
7. „W krainie baśni i bajek” – głośne czytanie utworów sławnych europejskich pisarzy dla dzieci (H. Ch. Andersen, A. Lindgren, Bracia Grimm).
8. Kształtowanie wśród dzieci postawy „obywatela Europy” – rozwijanie świadomości bycia Europejczykiem
|
wszystkie nauczycielki
wszystkie nauczycielki
wszystkie nauczycielki
wszystkie nauczycielki
nauczycielki grup starszych
nauczycielki grup starszych
wszystkie nauczycielki
wszystkie nauczycielki
|
cały roku szkolny
cały rok szkolny
w ciągu roku szkolnego
w ciągu roku szkolnego
II półrocze roku szk.
maj/czerwiec 2015
cały rok szkolny
cały rok szkolny
|
Zadania szczegółowe
„AKCEPTUJĘ SIEBIE I INNYCH”
I . DOSKONALENIE NAUCZYCIELI
Zadania i sposoby realizacji
|
Osoby odpowiedzialne | Termin realizacji |
1. Zapoznanie się z literaturą i artykułami w czasopismach pedagogicznych dotyczących kształtowania postaw społeczno – moralnych.
2. Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego, np. biblioterapia.
3. Szkoleniowa rada pedagogiczna dotycząca problemów społeczno – moralnego rozwoju dziecka.
4. Wykorzystywanie metod twórczych w pedagogice przedszkolnej, np. pedagogika zabawy, drama.
5. Doskonalenie prowadzenia obserwacji, jako podstawowej metody w poznawaniu dziecka, z wykorzystaniem własnych arkuszy obserwacji (obserwacje ukierunkowane na rozwój moralno – społeczny).
|
nauczycielki wszystkich grup
nauczycielki wszystkich grup
nauczycielki wszystkich grup
nauczycielki wszystkich grup
nauczycielki wszystkich grup
|
w ciągu roku szkolnego 2014/2015
I półrocze roku szk. 2014/2015
marzec 2015
w ciągu roku szkolnego 2014/2015
w ciągu roku szkolnego 2014/2015 |
II. DOSKONALENIE WARSZTATU PRACY
Zadania i sposoby realizacji
|
Osoby odpowiedzialne | Termin realizacji |
|
nauczycielki wszystkich grup
nauczycielki wszystkich grup
nauczycielki wszystkich grup
nauczycielki wszystkich grup
nauczycielki wszystkich grup
nauczycielki grup starszych |
cały rok szkolny 2014/2015
w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015
cały rok szkolny 2014/2015
w ciągu roku szkolnego 2014/2015
w ciągu roku szkolnego 2014/2015
I półrocze roku szkolnego 2014/2015
|
III. PRACA Z WYCHOWANKIEM
Zadania i sposoby realizacji
|
Osoby odpowiedzialne | Termin realizacji |
|
nauczycielki wszystkich grup
nauczycielki wszystkich grup
nauczycielki wszystkich grup
nauczycielki wszystkich grup
nauczycielki wszystkich grup
nauczycielki wszystkich grup
nauczycielki wszystkich grup
nauczycielki wszystkich grup
|
cały rok szkolny 2014/2015
cały rok szkolny 2014/2015
cały rok szkolny 2014/2015
cały rok szkolny 2014/2015
cały rok szkolny 2014/2015
cały rok szkolny 2014/2015
cały rok szkolny 2014/2015
w ciągu roku szkolnego 2014/2015
|